Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Zgłaszanie nieprawidłowości

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia realizacji projektów w ramach programu w sposób:

  • etyczny,
  • przejrzysty,
  • jawny.

Stworzyliśmy proste narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości, w tym nadużyć finansowych dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy (FERC).

Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektów.

W celu zgłoszenia nieprawidłowości należy skorzystać z dedykowanego formularza.

Poprzez formularz, należy zgłaszać podejrzenia nieprawidłowości, które dotyczą przedstawicieli instytucji wdrażających program lub podmioty realizujące projekty (np. Beneficjenci).

Zasady, jakimi kierujemy się przy rozpatrywaniu przekazanych zgłoszeń

  1. Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb.
  2. Wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami Instytucji Zarządzającej programem Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  3. W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że takie Zgłoszenie nie będzie mogło zostać rozpatrzone.